środa, 1 listopada 2017

Jeśli masz hobby to znaczy, że masz pasję? PROPOZYCJE


Co to znaczy mieć pasję? Czym jest hobby? I dlaczego nie każdy ma pasję ale prawie każdy ma hobby. Czemu hobby i pasja są tak ważne w naszym życiu?


Czy my jesteśmy tacy nudni?

Może najpierw jak wygląda nasze przeciętne życie. Zazwyczaj wstawanie rano, czasami zjedzenie śniadania, później praca/szkoła/studia, do domu na obiad, chwila dla siebie, spać. I tak w kółko. Czasami spotkania ze znajomymi, czasami imprezy, czasami wydarzenia kulturowe i święta. Wiem, że to nudny scenariusz ale nie oszukujmy się, większość prowadzi tryb życia biernego konsumenta. Niektórzy w ten sposób fatalnie i bezpowrotnie marnują nie tylko swój czas ale i talenty, które mają.

W czasie wolnego czasu po obiedzie wieczorem co robi większość?

Ogląda telewizję. Odmóżdżające paradokumenty o nastoletnich ciążach i dilerach narkotyków w podstawówkach, który okazuje się sprzedawać ziołowe herbaty. Wiadomości i wywiady zmanipulowane przez polityków. W lepszych przypadkach programy dokumentalne lub tematyczno branżowe.
Gra w gry. To jeszcze nie jest takie złe jak telewizja. Przynajmniej wymaga od nas robienia czegokolwiek. Ponoć udowodnili, że rozwija orientację w terenie, refleks i czasami logiczne myślenie i spostrzegawczość.

Sama lubię czasem pograć w grę czy obejrzeć małolaty w szkole. Nie potępiam tego w rozsądnych dawkach bo jak to ostatnio zostało napisane pod wcześniejszym postem "wszystko jest dla ludzi". Ważne tylko aby nie przesadzić z tym zapychaniem wolnego czasu bo to do niczego nie prowadzi.

Przyznam się, że od kiedy poznałam mojego narzeczonego zaczęłam żyć. Wtedy dopiero do mnie dotarło, że moje życie opierało się na czekaniu. Najpierw czekałam aż skończę gimnazjum. Potem czekałam na odpowiedź czy dostałam się do technikum. Na koniec technikum nie czekałam bo było mi w nim wspaniale chociaż często czekałam na koniec lekcji. Czekałam na egzaminy zawodowe potem na maturę. Czekałam aż odezwie się do mnie mój obecnie były bo rzadko odpisywał i ogólnie już było kiepsko. Czekałam, czekałam i czekałam. Na szczęście teraz w końcu robię coś. Myślałam, że jak mam pasję to już jest coś. Nieprawda! Trzeba jeszcze umieć żyć a to już temat na osobny post.


Czym jest hobby a czym pasja?

Hobby to inaczej po prostu zainteresowanie a pasja.. To zainteresowanie na wyższym poziomie. Coś czemu oddajemy cząstkę siebie i własnego serca. Coś czemu jesteśmy w stanie poświęcić wszystko. O naszej pasji możemy gadać bez przerwy ze wszystkimi i nigdy nas to nie nudzi nawet wtedy, kiedy powtarzamy to samo do bólu wszystkim po kolei. Chcielibyśmy, żeby wszyscy dookoła podzielali nasze zainteresowanie i żeby wszyscy entuzjazmowali razem z nami naszym wolnym czasie.

Czym możemy się zainteresować?

Zanim zaczniecie czytać listę propozycji na hobby spróbuj wymyślić je sam. Jak? Weź kartkę i odpowiedz szczerze na kilka pytań:
  • Wolę spędzać czas sam czy z kimś?
  • Wolę zadania manualne czy bardziej umysłowe?
  • Na czym się znam?
  • Co lubię robić w wolnym czasie?
  • Jakie hobby mają moi znajomi?
Dzięki temu będziesz miał nie tylko już kilka propozycji na hobby ale też może będziesz mógł dołączyć się do hobby znajomych!

Propozycje 

Kreatywne

  • Malarstwo / szkicowanie / rysowanie 
  • Fotografia
  • Charakteryzacja (Makijaż / kostiumy)
  • Projektowanie (np. ubrań, kapeluszy, butów)
  • Śpiewanie
  • Moda
  • Blog
  • Vlog
  • Let's play'e
  • Twórczość na YT 

Manualne

  • Robienie na drutach / szydełkowanie 
  • Haftowanie 
  • DIY
  • Tworzenie świec / praca z woskiem
  • Klejenie lub/i tworzenie modeli (np. statków, samolotów, kolejek, itp)
  • Majsterkowanie

Sport

  • Pływanie
  • Piłka nożna
  • Koszykówka
  • Siatkówka
  • Hokej
  • Łyżwiarstwo (szybkie / figurowe / rekreacyjne)
  • Tenis
  • Wędkarstwo
  • Taniec 
  • Wspinaczka
  • Jazda konna
  • Bieganie
  • Rower / rolki 
  • dużo, dużo innych 

Kulinarne

  • Pieczenie
  • Gotowanie
  • Dekorowanie ciast
  • N sposobów na babeczki

W domu

  • Seriale
  • Filmy 
  • Gry
  • Komiksy 
  • Czytanie książek

Inne

  • Wolontariat
  • Podróże
  • Układanie puzzli
  • Fit / zdrowy tryb życia
  • Języki obce
  • Obce kultury 
  • Zakupy / łowienie okazji 
  • Kolekcjonerstwo

Pamiętaj o tym, że wszystko co sprawia ci przyjemność może zostać twoim hobby a kiedy ono przeradza się w pasję to wręcz cudownie! To co jest na liście wyżej absolutnie nie jest wszystkimi hobby. Na pewno jest jeszcze cała masa zajęć, o których ja nie pomyślałam a może to właśnie jest twoją pasją.

Jakie Ty masz ulubione zajęcie? Uważasz, że każdy powinien mieć hobby? 


15 komentarzy:

  1. Moim zdaniem pasja sprawia, że jest w nas ogień i ten ogień możemy rozpalać w innych.
    Pasja wyznacza tory naszego życia, rozświetla je, czyni pełnym.
    Hobby nie wydaje mi się aż tak silne emocjonalnie...
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja niby mam i hobby, i pasję - i staram się kreatywnie i konstruktywnie wykorzystywać każdy dzień - a jednak nadal mam wrażenie, że moje życie to czekanie. Być może zbyt wiele od siebie wymagam - a może coś "większego" mi się marzy...

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja mam pasję. Nigdy nie wyobrażałam sobie życia bez niej.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pasją może być też samo życie i jego świadome doświadczanie każdego dnia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawa propozycja. Nie pomyślałam o tym w ten sposób :)

      Usuń
  5. Fajny tekst, można zastanowić się w czym tak naprawdę jest się dobrym...

    OdpowiedzUsuń
  6. ciekawy tekst, moja pasja to czytanie książek, poświęcam na to każdą wolną chwilę, a dodatkowo bardzo lubię fotografować

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie sądziłam, że niektóre z wymienionych hobby można zaliczyć do tej kategorii :) Ja uwielbiam czytać książki, pisać ale też wyszywać (o czym pisałam na blogu).

    OdpowiedzUsuń
  8. Dla mnie sporą motywacją do działania jest blog. Dzięki niemu zaczęłam też interesować się fotografią, stopniowo uczę się obsługi produktów Adobe, a ostatnio zaczęłam bawić się w handlettering.

    Bardzo nie chcę żeby moje życie było jak to ujęłaś "zabawą w biernego konsumenta". Dostrzegam małe przyjemności, cieszę się z mojej rzeczywistości, dużo planuję, nie chcę popaść w rutynę, która będzie mnie psychicznie wykańczać. Chcę się cieszyć z życia i to robię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. handlettering ostatnio stał się dość popularny z tego co widziała :) Fajnie, że nie wszystko robi się na komputerze a jednak jest jakaś praca manualna

      Usuń
  9. ekhm muszę się trochę oburzyć - zestawienie wszystkich gier z odmóżdżającymi programami w tv świadczy raczej o sporej nieznajomości tematu - te nie kończą się na grach mobilnych i podobnych zapychaczach czasu ;D!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie bardzo rozumiem co to znaczy "zestawienie wszystkich gier z odmóżdżającymi programami w tv". Mogłabyś to ciut rozwinąć? Może faktycznie czegoś się dowiem :D Bo oczywiście nie twierdzę, że wszystkie programy w tv i gry są głupie ale to, że takie najczęściej trafiają do większej ilości ludzi

      Usuń
  10. Ja długo nie miałam swojej pasji, hobby! Od kilku lat dopiero czytam książki, zaczęłam pisać bloga, który jest moją pasją i odskocznią, a teraz w końcu intensywniej zajęłam się fotografią :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam kilka pasji, w pewnych okresach wymieniają się miejscami na liście, niektórym poświęcam więcej czasu innym mniej, ale wciąż je rozwijam w sobie. :)

    OdpowiedzUsuń