środa, 27 września 2017

Dlaczego akurat jesień ma być najbardziej produktywna?



Jesień porą produktywności? Czemu? To proste. Bo jest teraz. A skoro swoje życie możesz zmienić w każdej chwili to czemu nie jesienią?

Zacznijmy w ogóle od tego co to znaczy być osobą produktywną. W wielkim skrócie, żeby być produktywnym wystarczy nie marnować czasu. Czyli robić co? Oto lista rzeczy, dzięki którym możesz stać się produktywny właśnie jesienią!

1. Bo zimno, bo deszcze, bo wieje ...
Wymówek dla których nie wyjdziesz z domu jesienią nie trudno znaleźć. Wiec zamiast wymyślać nowe po prostu zostań w domu. Chłodna aura orzeźwia umysł. Poczytaj książkę, gazetę, ciekawe artykuły lub obejrzyj film dokumentalny. Po prostu naucz się czegoś nowego, zdobądź nowe informacje ze swojego ulubionego tematu lub odśwież te które już masz. Wszystko się zmienia więc skąd możesz mieć pewność, że to co już wiesz jest nadal aktualne?

2. Miesiąc: wrzesień 
Pierwszy dzień kalendarzowej jesieni zaczyna się 22 września czyli parę ładnych dni po rozpoczęciu roku szkolnego. Jeśli chodzisz jeszcze do szkoły to postaraj się aby tym razem "od tego roku się uczę" było na poważnie. Ucz się systematycznie, możliwie jak najmniej opuszczaj lekcje, używaj fiszek i aplikacji do nauki.
3. Zaokienne inspiracje 
Jesień jak na tacy podsuwa nam pod sam nos piękne kolory i obrazy. Znajdź w tym inspiracje do zrobienia czegoś kreatywnego. Zacznij fotografować lub malować śliczne krajobrazy. Może znajdziesz nowe pomysły do tego co już robisz? DIY, robótki ręczne. Wyjdź na zewnątrz i poobserwuj lub nawet spróbuj nakarmić wiewiórki. Na spacerze nie tylko można zobaczyć wiele interesujących rzeczy ale także poznać ciekawych ludzi. Znajdź chęci i inspiracje dla nowego hobby i pasji.
4. Bo po prostu teraz!
Jeśli chcesz wszystko możesz zmienić tu i teraz. Więc czemu nie akurat jesienią? Usiądź i pomyśl właśnie teraz co chciałbyś robić w życiu. Czy osiągnąłeś już jakieś swoje cele i czy w ogóle jakieś masz? Nie można czekać na właściwy moment. Właściwy moment nigdy nie nadejdzie póki sam go nie stworzysz!


Może nie jest to długa lista ale jeśli czegoś bardzo się chce to zawsze jest dobry moment. Zawsze jest dobry czas i odpowiednia chwila. Wystarczy tylko w to uwierzyć a "wymówki" dlaczego TAK same przyjdą wam do głowy.

16 komentarzy:

  1. Jesień, jak i każda inna pora jest dobra na wszystko. Ale jeżeli ktoś czegoś nie chce lub ma inne trudności ze zmiana zawsze znajdzie wymówkę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dokładnie, to nie kwestia pory roku tylko nas samych :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mogłoby się wydawać, że jesień to nie jest dobry czas na zmiany - a tak naprawdę ten "czas" nie ma żadnego znaczenia, każda pora jest dobra. Może być więc i jesień:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Motywujące. Na szczęście w tym roku mamy złotą polska jesień i aż się chce :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dokładnie, wiele zależy od nas samych

    OdpowiedzUsuń
  6. Myślę, że to nas jest siła i moc. Ja lubię każdą porę roku.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja uwielbiam lato! Jakos wtedy mam najwięcej energii i chęci do działania :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jestem urodzona na jesieni, więc dla mnie każda jesień to świetny czas na nowy rozdział :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pogoda za oknem dodaje nam motywacji ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam pracować jesienią:) najlepsze pomysły przychodzą mi wtedy do głowy :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jesień jest moją ulubioną porą roku. Mam wtedy najwięcej energii i motywacji.

    OdpowiedzUsuń
  12. Jesień może być i najmniej produktywnym czasem (bo nie ma słońca) jak i najbardziej produktywnym czasem (bo nie ma słońca ;)) Ja jestem tym 2 typem, bo w deszczowe dni myśli mi się najlepiej i nie mam poczucie, że tracę czas przed komputerem, a tam na zewnątrz pięknie i ciepło :) Wszystko zależy od naszych upodobań i tego, w jaki sposób zorganizujemy swoje zadania.

    OdpowiedzUsuń
  13. Jesienny motywator mode on, chociaż za oknem pogoda faktycznie nie zachęca.

    OdpowiedzUsuń
  14. Coś w tym jest :) Latem jest jakoś mniej czasu, słoneczne dni sprzyjają leniuchowaniu, za to jesienią rzeczywiście stajemy się bardziej produktywni :)

    OdpowiedzUsuń
  15. A wiesz, że ja mam odwrotnie- zapadam w taki letarg i jadę na autopilocie ;).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam podobnie a jeszcze jak mnie złapie choroba to pozamiatane..

      Usuń